• Tommaso Mattioli and Imogen Simpson-Mowday

El proyecto SONART visita una escuela en Francia

El pasado 14 de junio el proyecto SONART (Sounds of Rock Art. Archaeoacoustics and post-palaeolithic schematic art in the Western Mediterranean), organizó un taller sobre arqueoacústica y arte rupestre en una escuela de educación primaria en el Grupo Escolar Pierre y Marie Curie en la comunidad de Saint-Laurent-de-Cerdans, en el sur de Francia. Los encargados de la actividad fueron los miembros de GAPP Tommaso Mattioli y Amilcar Vargas junto con Imogen Simpson-Mowday.

Tras una corta introducción los más de cuarenta niños y niñas experimentaron sobre la importancia de la acústica y el arte rupestre y sobre las técnicas que se usaron para dibujar las cuevas, paredes y abrigos rocosos en los que este arte se expresa.

El projecte SONART visita una escola a França

El passat 14 de juny el projecte SONART (Sounds of Rock Art. Archaeoacoustics and post-palaeolithic schematic art in the Western Mediterranean), va organitzar un taller sobre arqueoacústica i art rupestre en una escola d’educació primària en el Grup Escolar Pierre i Marie Curie en la comunitat de Saint-Laurent-de-Cerdans, en el sud de França. Els encarregats de l’activitat van ser els membres de GAPP Tommaso Mattioli i Amilcar Vargas juntament amb Imogen Simpson-Mowday.

Després d’una curta introducció els més de quaranta nens i nenes van experimentar sobre la importància de l’acústica i l’art rupestre i sobre les tècniques que es van usar per dibuixar les coves, parets i abrics rocosos en els quals aquest art s’expressa.

 

The SONART project meets the schools – France

On June 14th 2016, the SONART project team organized a workshop on archaeoacoustics and schematic rock art in the Marie Curie Primary school in Saint-Laurent-de-Cerdans (France). The activity was designed by Tommaso Mattioli with the collaboration of Amilcar Vargas (GAPP – Universitat de Barcelona) along with Imogen Simpson-Mowday.

After a short introduction about prehistoric art, the more than forty children experienced the importance of acoustics in the production and active use of post-paleolithic rock art and the techniques used to decorate rock shelters.

Arqueología en las escuelas

  • Difusión del Patrimonio Histórico y Arqueológico

Francisco Sánchez Salas, miembro de GAPP, es parte del grupo DIPHA (Difusión del Patrimonio Histórico y Arqueológico), un equipo multidisciplinar que acoge a jóvenes historiadores, arqueólogos y educadores cuyo objetivo es la difusión del patrimonio histórico y arqueológico entre el público infantil y adolescente. Está respaldado por el Área de Prehistoria de la Universidad de Alcalá para organizar actividades orientadas al público infantil en función del nivel académico al que van dirigidas, entre el tercer ciclo de Educación Primaria y el Bachillerato. Los periodos históricos tratados en las mismas abarcan desde la Prehistoria hasta la Edad Contemporánea, con una amplia variedad temática.

El Grupo DIPHA oferta sus servicios a los colegios a través de un dossier explicativo, llevando a cabo su trabajo durante las horas lectivas que los profesores acuerda con el Grupo, generalmente de una hora de duración. En la actualidad han llevado a cabo actividades en el Colegio San Gabriel (2014-2015 y 2016), Colegio Lope de Vega (2014 y 2015), IES Alkal´a Nahar (2014 y 2015), Colegio Arula (2014 y 2015).

Francisco Sánchez Salas, membre de GAPP, és part del grup DIPHA (Difusió del Patrimoni Històric i Arqueològic), un equip multidisciplinari que acull a joves Historiadors, Arqueòlegs i Educadors que el seu objectiu és la difusió del patrimoni històric i arqueològic entre el públic infantil i adolescent. Està recolzat per l’Àrea de Prehistòria de la Universitat d’Alcalá per organitzar activitats orientades al públic infantil en funció del nivell acadèmic al que van dirigides, entre el tercer cicle d’Educació Primària i el Batxillerat. Els períodes històrics tractats en les mateixes abasteixen des de la Prehistòria fins a l’Edat Contemporània, amb una àmplia varietat temàtica.

El Grup DIPHA ofereix els seus serveis als col·legis a través d’un dossier explicatiu, duent a terme el seu treball durant les hores lectives que els professors acordan amb el Grup, generalment d’una hora de durada. En l’actualitat han dut a terme activitats en el Col·legi Sant Gabriel (2014-2015 i 2016), Col·legi Lope de Vega (2014 i 2015), IES Alkal’a Nahar (2014 i 2015), Col·legi Arula (2014 i 2015).